avatar Jestem Kuba i jeżdżę kiedy tylko mam czas. Mam przejechane 20673.11 kilometrów w tym 405.03 w terenie. .

Wykres roczny blog rowerowy Kubacz93.bikestats.pl
  • Aktywność Wędrówka

Świnica

Wtorek, 2 sierpnia 2016 · dodano: 01.11.2016 | Komentarze 1

Trasa: Parking przy rondzie JPII-Kuźnice- zielony szlak na Kasprowy Wierch-Kasprowy Wierch-przełęcz Liliowe-Świnica-Świnicka Przełęcz-Zielony Staw Gąsienicowy-Schronisko PTTK Murowaniec-Przełęcz Między Kopami-Potok Bystra-parking

długość trasy: 24,5 km
czas brutto:  około 11 godzin
Start koło 8 przy sprzyjającej pogodzie. W miarę szybko dochodzimy do  granicy parku narodowego. Tam po  zakupie biletów ruszamy zielonym szlakiem w stronę Kasprowego. Na szczyt docieramy koło 10:30 po drodze robiąc liczne przerwy. Na górze niestety mleko . Widoczność praktycznie zerowa lecz bardzo dużo "kolejkowiczów" oraz grupa z Australii odprawiająca mszę(tak daleko lecieli a pogoda im nie dopisywała). Na szczycie po ponad godzinie przerwy ruszamy dalej mijając po drodze Beskid, przełęcz Liliowe oraz świnicką przełęcz. Mniej więcej za Beskidem ukazuje się nam jakiś widok na Tatry słowackie, ale szybko znika ze względu na mgłę. Po minięciu przełęcz Liliowe widoki powracają na dobre(oczywiście tylko na stronę słowacką). Dochodząc do przełęczy świnickiej idziemy granicą państw cały czas  od Kasprowego Wierchu. Po krótkiej przerwie na przełęczy zmotywowani widokami szczytu o wysokości 2301 m n. p. m. ruszamy i po niecałej godzinie meldujemy się na szczycie, z którego rozpościerają się piękne widoki na stronę słowacką oraz dolinę pięciu stawów polskich. Ze względu na późną godzinę mimo dużej chrapki na Zawrat wracamy do przełęczy, a dalej  odbijamy w prawo kierując się w stronę Zielonego stawu Gąsienicowego. Podziwiając wspaniały krajobraz, na którym wraz ze spadkiem wysokości ustępowała mgła robimy liczne przerwy robiąc zdjęcia pozującym kozicom górskim oraz kaczkom. Przy schronisku Murowaniec robimy postój na bułkę. Po 20 minutach ruszamy w ostatnią najnudniejszą wędrówkę ostro w dół po niewygodnych płytach.  Przed 19 jesteśmy przy aucie. Później jeszcze Krupówki i powrót do domu.
fotki:
Szlak leci granicą © Kubacz93
Pierwsze łańcuchy
Pierwsze łańcuchy © Kubacz93
Mały korek przy kolejnych łańcuchach
Mały korek przy kolejnych łańcuchach © Kubacz93
Widok na stawy z doliny piątki
Widok na stawy z doliny piątki © Kubacz93
Inny widok na stawy piątki
Inny widok na stawy piątki © Kubacz93
Zadni Staw(1862) i koło niego Wole Oko(mniejsze)
Zadni Staw(1862) i koło niego Wole Oko(mniejsze) © Kubacz93
Pozująca do zdjęć kozica
Pozująca do zdjęć kozica © Kubacz93
Kwaczuchy z Zielonego Stawu Gąsienicowego(1672)  czekające na pokarm od ludzi
Kwaczuchy z Zielonego Stawu Gąsienicowego(1672) czekające na pokarm od ludzi © Kubacz93
Ostatnie zdjęcie z wycieczki(Przełęcz między Kopami - 1499)