avatar Jestem Kuba i jeżdżę kiedy tylko mam czas. Mam przejechane 20673.11 kilometrów w tym 405.03 w terenie. .

Wykres roczny blog rowerowy Kubacz93.bikestats.pl

Wrzesień, 2015

działka przed wyjazdem

Środa, 30 września 2015 · dodano: 01.10.2015 | Komentarze 0

popatrzeć co te niedobre bobry robią

nocna bezsilność

Wtorek, 29 września 2015 · dodano: 01.10.2015 | Komentarze 0

Miałem jechać dalej i po ostrym początku gdzieś w połowie przed Wójtową zaczęły się problemy więc zwolniłem zawróciłem i udałem się do domu koło szkoły w Korczynie i deptakiem
Kategoria 0-20km, mtb, sam

gorlice

Poniedziałek, 28 września 2015 · dodano: 28.09.2015 | Komentarze 0

do Gorlic z koleżanką bez przeszkód. W trakcie drogi powrotnej rzadko spotykany defekt w jej rowerze przez co trzeba było przetransportować go do domu w celu naprawienia tej usterki.  później na lody
Kategoria 20-50km, mtb, z kimś

koniec ciepła

Niedziela, 27 września 2015 · dodano: 28.09.2015 | Komentarze 0

Dzień wcześniej impreza więc jechało się średnio no ale Pagorzynę i tak trzeba zaliczyć. Chwilę też pojeździłem po lesie dla rozrywki. Po powrocie uderzyłem na  Ołpiny. Powrót nocą przez Kamieniec
Kategoria 50-100km, mtb, sam

mecz

Sobota, 26 września 2015 · dodano: 28.09.2015 | Komentarze 0

na końcowe minuty

rozruszać się

Czwartek, 24 września 2015 · dodano: 24.09.2015 | Komentarze 0

wczoraj prawie 30 km w górach a dziś symbolicznie do lasu pagorzyńskiego  i tam trochę terenowo. Nadal sucho. Powrót przez Korczynę gdzie od Wójtowej wylali jeszcze jedną warstwę asfaltu
Kategoria 20-50km, mtb, sam

• Aktywność Wędrówka

Bieszczady 23.09.2015

Środa, 23 września 2015 · dodano: 25.09.2015 | Komentarze 2

Trasa:Ustrzyki Górne- Przełęcz pod Tarnicą-Tarnica-Przełęcz pod Tarnicą-Przełęcz Goprowska-Halicz-Przełęcz Bukowska-Wołosate-Ustrzyki Górne
Pion: 976 metrów
Dystans: 28,6 km
Czas brutto: 10h 15 min
Wyjazd planowany od dawna. Pierwszy raz szybko udało się zebrać cały skład.
Wyruszamy z Biecza a dokładnie z BP około 4:45. Parę minut po 7 jesteśmy już na parkingu w Ustrzykach.Tam śniadanie co zajmuje nam sporo czasu. Zwarci i gotowi zaczynamy wędrówkę około 7:50.Po 35 minutach dochodzimy do wiaty, gdzie robimy krótki postój. Ogólnie pierwsza godzina wędrówki była najmniej ciekawa ze względu na obecność lasu i bardzo strome podejście.
Początek podejścia
Istotnym problemem było ubranie. Przy parkingu stosunkowo chłodno. Pod górę z racji wysiłku gorąco. Gdy wyszliśmy poza obręb lasu wiatr i co za tym idzie chłód dał znać o sobie. Mimo wszystko zrobiło się przyjemnie. Od razu wszyscy wyciągnęli aparaty i zaczęli robić zdjęcia. Uroku dodawały nisko wiszące chmury w które weszlismy na wysokości około 1000 metrów .
W chmurach klimatycznie

Konkretny grzbiet

W dole Ustrzyki
W dole Ustrzyki © Kubacz93
Chmurzyska konkretne
Chmurzyska konkretne © Kubacz93
Idąc grzbietem cały czas przed sobą mieliśmy widoki takie jak wyżej. Dało się odczuć jak zderzamy się z chmurami. Zrobiło się zimno. I w momencie poszło gdzieś 2 godziny. Na szczęście okazało się że urządzenia mobilne złapały zasięg ukraiński i była jednak 10. Kwadrans po 10 meldujemy się na przełęczy pod Tarnicą. Tam ludzi mało co cieszy.
Przełęcz pod Tarnica

Akurat schody w górach to trochę niepasujące rozwiązanie.
Po przeglądnięciu mapy ruszamy na szczyt. Po 10 minutach jesteśmy na szczycie. Pogoda się zmienia z dużego zachmurzenia na bardzo małe. Po posileniu się robimy sporo zdjęć i ruszamy dalej.
Chyba krzemień

Chmur coraz to mniej

Na przełęcz pod Tarnicy następuje zmiana planów i po chwili namysłu ruszamy w kierunku Halicza(1333). Po 10 minutach jesteśmy na przełęczy Goprowskiej(1160) i dalej podążamy czerwonym szlakiem.

Przełęcz Goprowska

Tarnica boks

Lasy part 2

O 13:15 docieramy na  szczyt. Z racji tego iż jest tam jakaś większa grupa ludzi  odpoczywamy i posilamy się trochę niżej. Po odpoczynku w wielkich trudach robimy tam zdjęcia, gdyż ilość osób nie zmniejszyła się.
Moja ekipa

Lasy part 1

Panorama obejmująca Ukrainę
Po zdobyciu Halicza zaliczamy jeszcze jedno już nie tak duże wzniesienie i tuż przy granicy z Ukrainą rozpoczynamy zejście do miejscowości Wołosate.

Tuż przy granicy  z UA

Na przełęczy Bukowskiej postój przy WC jedynym na całej trasie. Mamy okazję przy tym obserwować straż graniczną polującą na ciekawskich turystów  chcących zrobić sobie  przy granicy pamiątkowe zdjęcie. Miejsce to ewidentnie jest do nabijania pieniędzy, bo skoro jest zakaz wchodzenia na ten teren  to powinien być szlaban oraz jasny znak a nie szeroka utwardzona droga, która kusi no ale to Polska.
Jest bardzo ciepło. Po upływie 1,5 h jesteśmy już  w miejscowości Wołosate.
Ostatni rzut oka na Tarnicę
Ostatni rzut oka na Tarnicę © Kubacz93
Przy kasach robimy  przerwę. Czeka nas jeszcze parę kilometrów asfaltem. Mniej więcej w połowie trasy postanawiam przyśpieszyć nasz powrót i pokonując około 4 kilometry biegiem w obuwiu trekingowym i niewygodnych spodniach docieram do auta. Moich towarzyszów zabieram tam gdzie ich zostawiłem i wracamy do domu. Niestety nikt już nie dał się skusić na wejście na Połoniny  mimo iż miałem czołówkę i latarkę no ale trudno i tak sporo zobaczyliśmy. W drodze powrotnej dwie atrakcje: 1 to barany na drodze 2 już dużo gorsza bo z powodu zmęczenia nie skręcamy w Komańczy na Duklę przez co nadkładam 25 kilometrów.

Podsumowując Bieszczady są rewelacyjne i na pewno tam jeszcze wrócę.!!!

(prawie)jesienna sklejanka

Wtorek, 22 września 2015 · dodano: 25.09.2015 | Komentarze 0

Piękna pogoda zmotywowała mnie do przejechania się. Obrałem kierunek na Bugaj. Tam zaliczam podjazd pod Kwiatonowice na wysokim przełożeniu. Daję radę bez problemów. Po zjeździe jak zwykle ostatnimi czasy wybieram podjazd pod Wapienne i na dodatek oczywiście Pagorzynę. Wracam przez Kryg i KObylankę. Po powrocie do domu jadę do Martyny przez Binarową chwilę pogadać na temat wyjazdu. Wracam zaraz przed zmrokiem przez Kamieniec. Do setki dobijam objazdem trasy przez Korczynę w celu zakupienia prowiantu już o ciemnościach.

Widoki z Kwiatonowic
Widoki z Kwiatonowic © Kubacz93

Urokliwe Pasmo Brzanki

Kategoria mtb, sam

oziębi się

Poniedziałek, 21 września 2015 · dodano: 25.09.2015 | Komentarze 0

w dzień czasu nie miałem. Wybrałem się wieczorem. Jak magnez przyciągnął mnie pagorzyński las lecz na chodzenie po nim było za późno.Pojechałem dalej objeżdżając Lipinki Kryg, Wójtową Biecz i wylądowałem w domu. Miałem okazję podziwiać całe grupki dzikiej zwierzyny i piękny zachód Słońca. Bardzo zimno się zrobiło z dnia na dzień.
Zachód Słońca

Kategoria 20-50km, mtb, sam

w poszukiwaniu deszczu

Sobota, 19 września 2015 · dodano: 21.09.2015 | Komentarze 0

Startuje bardzo późno bo dopiero o 7:58. Nie mam dokładnie zaplanowanej trasy, więc jadę gdzie mnie poniesie. Na początek podjazd pod Strzeszyn. Tam się rozgrzewam. Po jakichś 10 kilometrach zaczyna mi się jechać już dobrze.W Sitnicy odbijam na Rożnowice. Przy niewielkim ruchu  komfort jazdy jest bardzo duży. Na zjeździe z Rzepiennika Suchego do Biskupiego "łapie" busa przez co momentalnie jestem już przed podjazdem pod Turzę. Ten idzie bardzo sprawnie. Po wjechaniu na szczyt postanawiam udać się  do miejscowości Staszkówka by zjechać do Moszczenicy stosunkowo długim zjazdem. Niestety czołowy wiatr nie pozwala się rozpędzić do jakichś zawrotnych prędkości. Na rondzie w Moszczenicy odbijam na Zagórzany i pomykam około 30km/h aż do Kobylanki gdzie czeka mnie podjazd częściowo lasem częściowo koło domów do Gorlic.W Gorlicach wjeżdżam na bardzo ruchliwą 28 by po 4 kilometrach zjechać w lewo. Tu zaczyna się podjazd pod Kunkową. Również idzie sprawnie mimo sporego nachylenia. Co jakiś czas przygryzam bułkę, którą wziąłem ze sobą z domu. Na zjazdach do Nowicy nie szaleję ze względu na obecność sporej ilości piasku na drodze. Podjeżdżając w kierunku Magury Małastowskiej mijam spore ilości turystów z różnych części Polski, którzy najpewniej cenią sobie ciszę spokój oraz obcowanie z naturą. Z wiatrem w twarz zjeżdżam do Sękowej. W domu robię sobie dłuższy postój. Po przerwie na jedzenie uderzam na Męciny oraz Folusz,  a następnie zaliczam zjazd do Duląbki.Przez Dzielec jadę wąskimi drogami  do Lipinek. W Wójtowej spadają na mnie pierwsze krople deszczu ale udaje mi się uciec. W Bieczu robi się całkowicie ciemno. Zjeżdżając do Święcan obserwuje burze przemieszczające się daleko na północ ode mnie. Bez większych przygód dojeżdzam do Jodłówki Tuchowskiej. Tam odbijam na Suchy. Przez 10 kilometrów nie spotykam nikogo na drodze dzięki czemu mogę śmiało korzystać z maksymalnej mocy latarek. Bardzo głodny docieram do Martyny gdzie posilam się  i obieram kierunek na Biecz. Ostatni postój na opustoszałym urokliwym rynku zajmuje mi parę minut. Po następnych paru jestem w domu.
Pierwsza górka pokonana

Sympatyczna Sitnica

Eleganckie widoki

Kościół w Staszkówce

Zjazd do Moszczenicy

To z pewnością DK28

Konkretne osuwisko

Piękna cerkiew

Bielanka się kończy, podjazd nie