avatar Jestem Kuba i jeżdżę kiedy tylko mam czas. Mam przejechane 20673.11 kilometrów w tym 405.03 w terenie. .

Wykres roczny blog rowerowy Kubacz93.bikestats.pl

Lipiec, 2015

niedzielny upał

Niedziela, 19 lipca 2015 · dodano: 21.07.2015 | Komentarze 0

trasa: Strzeszyn-Libusza-Korczyna(Sośniny)-Wójtowa-Pagorzyna-Wójtowa-Kryg-Libusza-Strzeszyn
Bardzo luźno w pierwszą stronę pod bardzo mocny wiatr w drugą rower sam jechał
Kategoria sam, mtb, 20-50km

Maślana Góra

Sobota, 18 lipca 2015 · dodano: 21.07.2015 | Komentarze 0

trasa: Strzeszyn-Libusza-Kobylanka-Gorlice-Szymbark-MAŚLANA GÓRA-Bieśnik-Bystra-Gorlice-Kobylanka-Libusza-Biecz-Święcany-Ołpiny-Rzepiennik Suchy-Rożnowice-Binarowa-Biecz-Strzeszyn
Przynajmniej coś się jeszcze udało zdziałać w ostatni dzień pobytu Parkera na urlopie. Z domu wyjeżdżam o 6 czyli już standardowo spóźniony, ale w nocy spałem może 3 godziny. Parkera spotykam koło jego domu i ciągniemy bocznymi drogami do Gorlic. Od skrzyżowania w Gorlicach już krajówką dociągamy do Szymbarku, gdzie odbijamy koło sklepu Arka w prawo i od razu potężne nachylenie w zasadzie do samego końca asfaltu. Po wjeździe na nawierzchnię kamienistą nachylenie nie zmiejsza się, a wręcz wzrosta. Dopiero po odbiciu w lewo na kierunku Beskidzkiego Morskiego Oka jest dużo łagodniej. Jeziorko jakiegoś specjalne nie jest no ale zawsze jakaś to atrakcja. Na minus to muchy, które były wszędzie. Po zrobieniu kilku fot dalej pniemy się w górę. Trasa jest co prawda słabo oznaczona ale nasza zasada że jak w górę to dobrze sprawdza się bez zastrzeżeń i po niedługiej chwili docieramy na szczyt. Oprócz przekaźnika telekomunikacyjnego do którego wstępu broniły dwa groźne psy oraz tabliczki oznajmiającej, że znajdujemy się na szczycie nie było nic ciekawego. W tym miejscu przepinamy również kamerę na mój rower by nagrać Parkera jak zjeżdża. Po ciężkim początku później zjeżdża się super aż do samego Bieśnika. Z Bieśnika również czekał na nas długi lecz trochę dziurawy zjazd. Po przerwie na batona podążamy dosyć szybko do Libuszy. Tam po chwili pogaduszek żegnam się z Parkerem i kieruję się na Biecz. Na zjeździe do Święcan zaliczam Vmaxa. Droga do Ołpin to prawdziwa katorga. Wiatr prosto w twarz nie za wiele dawał chłodu przy temperaturze grubo powyżej 40 stopni. Po wjeździe do Teresina robię dłuższy postój U Martyny. Powrót przez Rzepiennik Suchy i Binarową z wiatrem w plecy już dużo przyjemniejszy i w fajnej temperaturze.
Bardzo ostra asfaltowa ścianka
Bardzo ostra asfaltowa ścianka © Kubacz93
Beskidzie Morskie Oko
Beskidzie Morskie Oko © Kubacz93
Boczna droga w Bieśniku z ładnymi widokami w Bieśniku
Boczna droga w Bieśniku z ładnymi widokami w Bieśniku © Kubacz93
Mała burza gdzieś w oddali
Mała burza gdzieś w oddali © Kubacz93

Nowy asfalt

Piątek, 17 lipca 2015 · dodano: 19.07.2015 | Komentarze 0

trasa: Strzeszyn-Libusza-Klęczany-Kwiatonowice-Moszczenica-Turza-Sitnica-Rożnowice-Binarowa(Kamieniec)-Biecz-stadion-dom

Naszło mnie na jazdę mimo porywistego wiatru oraz gorąca. Do Turzy bez przerwy pod mocny wiatr. Druga część dystansu z wiatrem w plecy. Ostatnie 5 kilometrów z kolegą żółwim tempem. Nowy asfalt od Sitnicy do Rożnowic spełnił moje oczekiwania
Burza nad górami
Kategoria 20-50km, mtb, sam

zajączek

Czwartek, 16 lipca 2015 · dodano: 17.07.2015 | Komentarze 0

trasa: Strzeszyn-Libusza-Kobylanka-Kryg-Lipinki-Wójtowa-Pagorzyna-Wójtowa-Grudna-Biecz-dom

Wieczorem znalazłem czas na przyjemność. Narzuciłem sobie dosyć mocne( jak na mnie tempo) od samego początku. Na skręcie w lewo na drogę  993 łapie zajączka, który odjeżdża na zjazdach, a pod górę to ja muszę zwalniać. Tak aż do Pagorzyna gdzie zaliczam przełęcz i już samemu jadą do domu przez Grudną
Kategoria 20-50km, mtb, sam

szybsze ruszenie

Środa, 15 lipca 2015 · dodano: 17.07.2015 | Komentarze 0

Strzeszyn-Sitnica-Turza-Moszczenica-Zagórzany-Klęczany-Biecz-Strzeszyn

Coś jakby mocniej lecz dziwne słabości mnie na bardzo małych podjazdach łapały. Dwa razy trzeba było nawet stanąć
Kategoria mtb, z parkersonem

• Podjazdy 1900m

Gródek nad Dunajcem

Niedziela, 12 lipca 2015 · dodano: 14.07.2015 | Komentarze 0

trasa: Strzeszyn-Libusza-Kobylanka-Zagórzany-Moszczenica-Łużna-Szalowa-Stróże-Wojnarowa-Niecew-Bukowisko-Niecew-Korzenna-Trzycierz-Łęka-Librantowa-Klimkówka-Wielogłowy-Gródek nad Dunajcem-Podole Górowa-Bukowiec-Bruśnik-Pławna-Ciężkowice-Gromnik-Rzepienniki-Ołpiny-Rożnowice-Binarowa-Biecz-Libusza-Strzeszyn

Ruszamy późno bo po 7 ale wcześniej się nie dało. Miało być całkowicie gdzie indziej ale los chciał inaczej. Mimo dość wysokiej temperatury cała trasa przejechana bardzo sprawnie mimo małych problemów z orientacją w terenie.
Przez złe oznakowanie dojazdu do Bukowca byliśmy tam dwa razy. Za pierwszym razem zachęcił nas znak "Diable Skały". Zrobilismy dzięki temu aż 17 kilometrów więcej. Przy  dobrej widoczności znad Librantowej mogliśmy podziwiać oprócz pasma Radziejowej także Tatry.  Po przejechaniu przez Gródek nad Dunajcem mapy Google błędnie wskazały nam drogę do Bukowca jako asfaltową, której nie było i trzeba było się wspinać pod bardzo stromą ścianę do góry. W drodze powrotnej zajeżdżamy do Martyny. Powrót przez  Binarową ze średnią w okolicach 30km/h :).
Po drodze spotkaliśmy całą masę kolarzy co bardzo cieszy.
Bociany w Wojnarowej

Skała oznaczona jako pierwsza w rezerwacie

Sporej wielkości te skały

Przyjemny betonik
W oddali wieża w Bruśniku

Mało ruchliwa droga w Rzepienniku Suchym

Widok na pasmo Brzanki zawsze piękny

Zamek w Tarnowie

Sobota, 11 lipca 2015 · dodano: 14.07.2015 | Komentarze 1

trasa: Strzeszyn-Biecz-Święcany-Szerzyny-Ołpiny-Żurowa-Ryglice-Zalasowa-Szynwałd-Skrzyszów-Tarnów-Tarnowiec-Nowodworze-Poręba Radlna-Zabłędza-Tuchów-Lubaszowa-Olszyny-Święcany-Biecz-Strzeszyn

Umówiona jazda z kolegą Artura. Cały czas była przesuwana aż w końcu się udało. Sporo nowych dróg poznanych. Odcinek z Tarnowa do Lubaszowej bardzo ruchliwy.
Przebijające się Słońce

Ciągniemy w stronę Ostego Kamienia
Extra widoki prawie ze szczytu
Tarnów widziany z ruin zamku
Tarnów widziany z ruin zamku © Kubacz93

Ruiny zamku na górze Św. Marcina
Ruiny zamku na górze Św. Marcina © Kubacz93

Kategoria 100-200km, mtb, we 3

Warzyce- nieudany zjazd

Czwartek, 9 lipca 2015 · dodano: 14.07.2015 | Komentarze 1

trasa: Strzeszyn-Biecz-Siepietnica-Lisów-Wróblowa-Ujazd-Kołaczyce-Lubla-Warzyce-Zimna Woda-Szebnie-Dobrucowa-Glinik Polski-Łajsce-Łężyny-Zarzecze-Dębowiec-Łazy Dębowieckie-Osobnica-Harklowa-Pagorzyna-Wójtowa-Kryg-Libusza-Strzeszyn-Kobylanka-Libusza-Kryg

Start stosunkowo późno bo o 7:00. Jedziemy spokojnie. Pierwszy postój w Brzyskach pod sklepem. Celem naszego wyjazdu  jest zjazd z Warzyc. Po przekroczeniu szczytu zaczynamy zjeżdżać  w celu uzyskania jak największej prędkości a tu w najbardziej stromym momencie napotykamy na traktor a za nim sznur aut, które zamiast go wyprzedzić  tworzą blokadę(mimo tego że był z kilometr prostej i z drugiej strony nic nie jechało). Zniesmaczeni tym obrotem spraw dalej jedziemy przez Szebnie, Glinik ,Dębowiec do domu.
Długa prosta w stronę Kołaczyc
W Szebniach też ładne widoki © Kubacz93

Magura Stebnicka

Wtorek, 7 lipca 2015 · dodano: 14.07.2015 | Komentarze 2

trasa: Strzeszyn-Libusza-Kobylanka-Sękowa-Małastów-Nowica-Kunkowa-Uście Gorlickie-Czyrna-Śnietnica-Izby-Tylicz-Muszynka-Tarnov-Zlate-MAGURA STEBNICKA(900m n.p.m.)-Bardejov-Zborov-Konieczna-Małastów-Sękowa-Kobylanka-Kryg-Wójtowa-Pagorzyna-Wójtowa -Grudna-Biecz-Korczyna-Libusza-Strzeszyn

Ruszam z domu o 5:00. Na moście już w moją stronę zmierza Parker. Po krótkiej chwili namysłu podejmujemy świetną decyzję by pozostawić dodatkową odzież. Po wizycie w domu Parkera ruszamy spokojnie. Jazda idzie w miarę płynnie. Na przełęczy magurskiej przerwa na śniadanie. Podziwiając widoki docieramy do przekaźnika nad Uściem Gorlickim gdzie próbujemy z miernym skutkiem wykręcić dobrego Vmaxa. W Uściu przerwa na batona, a dalej na Śnietnicę . Po skręcie w lewo pniemy się lekko w górę aż do Izb w bardzo komfortowych warunkach. Po opuszczeniu Izb rozpoczynają się płyty, którymi pniemy się w górę w stronę Tylicza. Na nasze nieszczęście zjazd również jest wyłożony płytami, na których bardzo się męczę z powodu bolącej miednicy. Po przemęczeniu tego kawałka trasy w Tyliczu urządzamy sobie postój na rynku w celu uzupełnienia bidonów i żołądków. Po 20 minutowym postoju ruszamy w kierunku granicy. Zaraz po jej przekroczeniu czeka na nas wspaniały 7 kilometrowy zjazd do Tarnova. Zjazdowi towarzyszą cudowne widoki. Po wjechaniu na drogę w stronę Bardejova po około 5 kilometrach skręcamy zgodnie ze znakiem w lewo. Docieramy do miejscowości Zlate przez którą przedzieramy się dzięki dobremu oznakowaniu bez problemów. Pojawia się jednak problem tj. wielki upał przy stromym i nasłonecznionym podjeździe daje nam bardzo popalić. Artur odjeżdża mi. Ja ledwie się toczę. Termometr przy liczniku wskazuje 37 stopni. Asfalt jest mocno podziurawiony oraz zabrudzony. Po wjechaniu na zacienione fragmenty podjazdu siły powracają i na górę wjeżdżamy w dobrym nastroju. Na podjeździe ani na szczycie nie ma nikogo. Za to jest dużo dużo chłodniej jedyne 27,5 stopnia co daje się odczuć. Na szczycie parę fotek, batony, picie i zjeżdżamy na dół. Osiem i pół kilometra zjazdu idzie bardzo szybko mimo wielkich dziur w asfalcie( U Parkera może będzie filmik). Docieramy na dół zderzając się z bardzo gorącym powietrzem. Tym razem termometr pokazuje aż 40,2 stopnia. Po przejechaniu Bardejova robimy krótką przerwę na batona oraz picie, które nam się w tym miejscu skończyło.W umiarkowanym ruchu docieramy do Zborova, gdzie kupujemy wodę oraz tzw. energetyka, który okazał się być zbawienny na wietrznym podjeździe pod granicę. Mając spory zapas wody polewamy się nią dając ciału chwilową ochłodę. Kilometr od granicy termometr pokazuje najwyższą temperaturę sięgającą 44,2 stopnia. Po przekroczeniu granicy temperatura znacząco maleje. Dzięki temu oraz korzystnemu wiatrowi szybko docieramy do przełęczy małastowskiej, gdzie standardowo krótka przerwa. Dalsza jazda dobrze znanymi nam drogami nie przynosi większych emocji.
Podsumowując wypad bardzo udany, Magura Stebnicka w tych warunkach okazała się zdecydowanie trudniejsza od Przehyby mimo znacznie krótszego podjazdu, a następnym razem przed jazdą w takim upale po Słowacji trzeba się będzie poważnie zastanowić. Podjazd jest już dodany na Altimetrze.
Spotkanie na moście

Wschodzące Słońce

Początek podjazdu pod przełęcz Małastowską

Parker ostro ciągnie do góry
Parker ostro ciągnie do góry © Kubacz93
Zjazd do Śnietnicy
Zjazd do Śnietnicy © Kubacz93
Widok z podjazdu pojazdu po płytach

Zdjęcie na granicy musi być

Ostrzejsze fragmenty w Słońcu były bardzo męczące
Ostrzejsze fragmenty w Słońcu były bardzo męczące © Kubacz93

Kategoria >200km, mtb, z parkersonem

Całą noc

Poniedziałek, 6 lipca 2015 · dodano: 06.07.2015 | Komentarze 0

trasa: Strzeszyn-Pagorzyna-Libusza-Biecz-Strzeszyn-Libusza-Kobylanka-Zagórzany-Moszczenica-Łużna-Sędziszowa-Ciężkowice-Gromnik-Golanka-Rzepiennik Suchy-Ołpiny-Rożnowice-Racławice-Biecz-Wójtowa-Kryg-Libusza-Strzeszyn

Parę kilometrów samotnie w upalny dzień. Wieczorem przyjechałem do Parkera spakowaliśmy ubrania i wyruszyliśmy w trasę. Zabawa z ciuchami  była konieczna, gdyż różnica temperatur w różnych punktach sięgała aż 7 stopni  i to wymuszało na nas zmienianie ubioru.
Jak na pierwszą jazdę przez całą noc odczucia bardzo pozytywne. Wróciłem do domu o 4:45 już o jasności
Fotki:
Standardowe zdjęcie na przełęczy
Standardowe zdjęcie na przełęczy © Kubacz93
Przerwa na batona w skamieniałym mieście w Ciężkowicach
Przerwa na batona w skamieniałym mieście w Ciężkowicach © Kubacz93
Zaczyna świtać
Zaczyna świtać © Kubacz93
Nie poczekałem na wschód Słońca, poszedłem spać